Nekaj dejstev o prometu

08.10.2012

  • da 35 kolesarskih kilometrov na teden zniža tveganje kardiovaskularnega obolenja za več kot 50 odstotkov?
  • da po ocenah zdravstvene službe Velike Britanije kolesarji izkazujejo zdravstveno sliko 10 let mlajših avtomobilistov?
  • da kar 94 odstotkov anketiranih v avstrijskem Gradcu meni, da je večino nakupov mogoče opraviti s kolesom, pa kljub temu 77 odstotkov vseh nakupov opravijo z osebnim avtomobilom?
  • da se kolesar ne poti nič bolj kot pešec? Ob normalni mestni vožnji s hitrostjo 15 km/h porabi kolesar pol manj kalorij od pešca, zato ni nikakršnega razloga, da bi se bolj potil.
  • da je statistično kolesar, ki po Ljubljani kolesari skozi vse leto, morda moker le desetkrat? Pa še takrat, ker nima pelerine. Poznavalci pravijo, da za kolesarjenje ni neprimernega vremena, so le neprimerna oblačila.
  • da si kar ena tretjina otrok želi prihajati v šolo s kolesom, dejansko pa se jih tako vozi le ena desetina?
  • da je v povprečju vozilo v Ljubljani neuporabljeno 22 ur in 30 min?
  • da so v Groningenu (Nizozemska) mestne oblasti prepovedale staršem »dostavo« otrok v šolo z osebnim avtomobilom, kar s tem dajejo slab zgled?
  • da se vsak dan v Ljubljano pripelje od 120.000 do 140.000 vozil?
  • da so prebivalci v 75-metrskem pasu ob prometnih cestah še posebno izpostavljeni tveganju - vsako leto zaradi življenja ob cesti zboli za astmo 250 otrok? (podatki Inštituta za varovanje zdravja) 
  • da lahko v Franciji, Švici in Avstriji šest odstotkov vseh smrti pripišejo izpostavljenosti onesnaženemu zraku, kar je dvakrat več, kot je žrtev prometnih nesreč v teh državah?